Tipuri de chei auto

Cele mai comune tipuri de chei din domeniul auto sunt explicate în acest ghid, ajutându-te să identifici sistemul de imobilizare al cheii tale și să te orientezi în alegerea serviciului de care ai nevoie.

Chei auto de la VW, Mercedes, BMW, Fiat – pregătite pentru programare sau copiere
Chei auto de la VW, Mercedes, BMW, Fiat – pregătite pentru programare sau copiere
Cheie auto manuală, fără telecomandă, folosită la vehicule cu sistem clasic
Cheie auto manuală, fără telecomandă, folosită la vehicule cu sistem clasic

 Tradițional numite „chei mecanice”, acestea se regăsesc de obicei la modelele de mașini mai vechi, dar nu numai – există și vehicule moderne care folosesc acest tip de cheie.
Începând cu aproximativ anul 1995, aproape toate vehiculele sunt echipate cu un sistem de imobilizare care comunică cu transponderul cheii, un mic dispozitiv electronic necesar pentru pornirea mașinii.
Prin urmare, doar tăierea (șlefuirea) cheii nu este suficientă pentru a porni motorul. Este, de asemenea, necesară programarea transponderului din interiorul cheii.

Chei auto cu telecomandă fixă, fără lamelă rabatabilă
Chei auto cu telecomandă fixă, fără lamelă rabatabilă

Urmatoarea generație de chei combină cheile auto tradiționale cu o telecomandă atașată sau integrată, fiind denumite „chei cu telecomandă”.
La vehiculele mai recente, standardul este reprezentat de cheile auto cu telecomandă, care dispun de o lamă metalică cu arc cunoscută în mod obișnuit sub denumirea de cheie flip.

Telecomanda acționează deschiderea și blocarea ușilor vehiculului, precum și activarea diverselor funcții de siguranță, în timp ce lamela cheii este responsabilă de pornirea motorului și deschiderea manuală a ușilor.

Cheie auto tip dash sau slot, compatibilă cu sistem de pornire pe bază de cititor
Cheie auto tip dash sau slot, compatibilă cu sistem de pornire pe bază de cititor

      La vehiculele mai recente, vei întâlni chei auto electronice cunoscute sub denumirea de „chei tip slot” sau „chei Fobik”.
Deși partea metalică a cheii nu este necesară pentru a porni motorul sau pentru a deschide mașina, lama este totuși prezentă.

Aceasta este, de obicei, ascunsă în interiorul carcasei de plastic a cheii și este utilizată doar în situații de urgență pentru a deschide vehiculul manual.

Aceste chei trebuie introduse într-un cititor sau într-un slot special, pentru ca motorul să poată fi pornit.

Acest tip de cheie este frecvent utilizat de producători auto precum Renault, Mercedes și poate fi găsit, de asemenea, la unele modele BMW, Volvo, VW și alții.

Chei auto cu sistem keyless pentru Renault, BMW și Volvo
Chei auto cu sistem keyless pentru Renault, BMW și Volvo

 În cele din urmă, avem „cheile inteligente” sau „cheile de proximitate”, întâlnite în special la vehiculele mai recente.
Această tehnologie a fost adoptată de aproape toți producătorii datorită ușurinței în utilizare.
Pentru ca aceste chei să funcționeze, ele trebuie doar să fie în apropierea vehiculului, permițându-ți să deschizi și să închizi ușile, precum și să pornești motorul cu ușurință. Nu este necesar să le introduci într-un loc anume din mașină pentru activare.

Toate aceste chei dispun de o lamă metalică ascunsă în interior, folosită pentru acces manual în vehicul în caz de defecțiuni ale cheii sau ale altor funcții ale mașinii.